Właściciele marki Blik – firma MasterCard oraz kilka polskich banków, uzyskały zgodę od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na oferowanie swoim klientom płatności odroczonych. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości korzystający z metody płatności Blik, będą mogli dokonywać zakupów w formie „kup teraz, zapłać później”. Nowa usługa będzie nosić nazwę „Blik Płacę Później”.
Tylko w 2021 roku wartość płatności odroczonych wzrosła o 76% i jest to jeden z najbardziej dynamicznych trendów obecnych w polskim i światowym e-commerce. Według Dariusza Mazurkiewicza, który jest prezesem zarządy Polskiego Standardu Płatności zarządzającego Blikiem, decyzja wydana przez Urząd, pozwala firmie na kontynuowanie dalszej ekspansji rynkowej. Ambicją Blik jest stworzenie nowego standardu w tym sektorze rynku. Firma chce oferować nową usługę wszystkim klientom. Nie tylko podmiotom wnioskującym do Urzędu, ale również innym bankom lub agentom. Prezes Blik uważa, że płatności odroczone są jednym z najważniejszych projektów firmy, a prace nad jego wdrożeniem rozpoczęły się dawno temu.
Blik Płacę Później będą pozwalały klientom na odłożenie w czasie płatności za dokonane zakupy w sytuacji, gdy nie posiadają on odpowiednich środków lub nie chcą zapłacić za towar w określonym dniu. Termin płatności zostaje przesunięty już na stronie sklepu, bez konieczności kontaktu z bankiem lub inną instytucją kredytującą. Całość odpowiedzialności za taką operację przejmuje Blik, a właściciel sklepu nie musi martwić się o otrzymanie środków za sprzedane produkty. Cenę, którą zapłacił kupujący, otrzymuje od razu. Dlatego nowa usługa Blik Płacę Później, wydaje się być bardzo atrakcyjną i stosunkowo łatwą do wdrożenia, bez konieczności ponoszenia dodatkowych lub ukrytych opłat.
Błyskawiczne przelewy Blik, oprócz nowej usługi płatności odroczonych, umożliwiają od niedawna, płatności zbliżeniowe w punktach stacjonarnych. Klienci Blik płacą za produkty i usługi używając również kodu Blik, wpłacają i wypłacają gotówkę z bankomatu, ustalają płatności cykliczne oraz przelewają pieniądze wprost na numer telefonu. Jednym z czynników, który wpływa na atrakcyjność i popularność Blik, jest jego prostota działania. By dokonać płatności, konsument uruchamia aplikacje swojego banku, z której przepisuje na stornie transakcji sześciocyfrowy kod Blik. Cała operacja zajmuje zaledwie kilka sekund i jest całkowicie bezpieczna. Blik działa na rynku już siedem lat. Na koniec 2021 roku posiadał ponad 10 milionów aktywnych użytkowników, którzy zrealizowali ponad 763 miliony transakcji.