Rekordowe zyski Blika w 2022

Najbardziej popularna polska metoda płatności, która pozwala także na wpłaty depozytów do kasyn online Blik, odnotowała w ubiegłym roku prawie 113 milionów PLN przychodu. Oznacza to, że właściciel marki firma Polski Standard Płatności wypracowała przychody wyższe o 60% od tych osiągniętych w 2020 roku. To wszystko dzięki bardzo aktywnej działalności promocyjnej oraz pozyskaniu wielu nowych kontrahentów i użytkowników Blik. Dziś z Blik korzysta aż 21,6 miliona Polaków.

Według wypowiedzi Prezesa Polskiego Standardu Płatności (PSP) Dariusza Mazurkiewicza sukces Blika to rezultat długotrwałej strategii nastawionej na ekspansje, która teraz przynosi owoce, w postaci tak ogromnych wzrostów. Mazurkiewicz przewiduje, że także w tym roku wzrosty operacyjne Blik będą się utrzymywać. Właściciele tej bezpiecznej metody płatności planują dalszą ekspansję poza granice Polski, co będzie możliwe dzięki współpracy z bankami, firmami zajmującymi się rozwojem produktów cyfrowych, a także innymi operatorami płatności online. Blik rozwija również płatności bezdotykowe i wprowadza nowe, jak np. „Buy-now-pay-later”.

To już drugi rok z rzędu, w którym Blik odnotowuje tak duże wzrosty przychodów. W 2020 roku wyniosły one 70,6 miliona PLN. Spółka wykazała duże koszty operacyjne, które osiągnęły poziom 74 milionów PLN, ze względu na aktywną działalność promocyjną, w celu pozyskania nowych użytkowników. Zysk netto Blik, był jednak nieco niższy niż w poprzednim okresie raportowym, a to głównie dlatego, że spółka rozpoznała aktywa na podatek odroczony. Jakkolwiek nie zmienia to faktu, że średni roczny wzrost przychodów firmy za lata 2015-2021 osiągnął wskaźnik aż 72%.

Wiceprezeska PSP Monika Król twierdzi, że w ubiegłym roku, firma skupiła się na rozwijaniu strategii edukacyjnej i zachęceniu internautów do skorzystania z Blik. Dodatkowo pracowano nad utrwaleniem nawyku korzystania z tej bezpiecznej metody płatności online. Pod koniec 2021 roku wprowadzono również możliwość korzystania z Blik w formie płatności zbliżeniowych, co znacząco wpłynęło na zmianę strategii komunikacyjnej firmy i jeszcze większą rozpoznawalność. Z tej formy płatności mogą korzystać klienci sześciu banków: PKO BP, ING Bank, Santander Bank, Alior Bank, mBank oraz Banku Millennium. Król powiedziała także, że firma prowadzi bardzo aktywne działania na rynku reklamowym, w tym także na paywallach agentów rozliczeniowych i w postaci np. loterii Blinkomania. Wiceprezeska ujawniła również, że Blik posiada doskonałą rozpoznawalność na rynku. Według przeprowadzonych badań Blik rozpoznaje aż 75% respondentów. To zdecydowanie najsilniejsza marka wśród użytkowników bankowości mobilnej w naszym kraju.

Dziś z Blik aktywnie korzysta prawie 10 miliona osób. W ubiegłym roku wykonali oni 763 miliona transakcji o wartości 103 mld PLN. To wzrost wartości o 82%. Płatności  z wykorzystaniem kodu Blik są akceptowane w 830 tysiącach terminali płatniczych, zbliżeniowo w 1 milionie 123 tysiącach terminali, a także w 21 tysiącach bankomatów. Metoda płatności Blik pozwala również na wykonywanie przelewów na numer telefonu oraz płatności cykliczne.